Retur av nycklar

I fredag när jag kom hem låg de en lapp från Hbg-hem i min brevlåda. Stod att jag skulle lämna nycklarna till byggtuben i deras brevlåda på området. Om jag inte lämnade in dem debiterar de mig 220 kr per nyckel.

Inför ombygganden av mitt badrum byte de mitt lås till ett tillfälligt lås som skulle sitta över ombyggande. I fredag när byte de tillbaka till mitt gamla lås. Fick information att jag samma dag skulle hänga de 3 nycklaran som tillhör byggtuben samma dag, så entreprenören kunde hämta dem. Då jag tar förgivet att de inte menar att jag ska gå hemifrån utan att låsa min lägenhet, antar jag att de hämtar nycklarna på måndagen. När jag kom hem från jobbet i fredag hängde jag nycklarna (har en nyckeltub i dörren, som kan öppnas utifrån så man kan lämna nycklen till dörren när hantverkare eller likande behöver komma in i lägenheten) för att inte glömma de på måndag morgon. I måndag när jag kom hem från jobbet hängde nycklarna fortfarande kvar. av ren princip har jag låtit de hänga där hela veckan och vägrat gå och lämna de i deras brevlåda.

Igår skickade jag ett mail till personen på hbg.hem som är projektansvarig för ombygganden och talade om att nycklarna hade hängt på sin plats precis som jag fått information om. Fick idag ett mail där hon bad om ursäkt och att entreprenören måste ha glömt att hämta dem i måndags. Klaga inte på att jag har glömt om de är ni själva som gjort fel!!

Passade på att också påpecka att de också gjort flera hack och repor i min fönsterram, detta har de lyckats med när de försökt få bort de fläckarna på fönsterramen från fog och dyligt. Vilket resulterat i att fönsterramen ser värre ut en innan de försökte rätta till det. Hon skulle komma förbi på fredag och kolla på det. Så får vi se om de rättar till de!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0