Flugtäcke

Idag ska min stackars lila tös få ett flugtäcke. Tycker egentligen inte om att behöver lägga på flugtäcke, tycker hästarna ska få gå utan täcke om. Men vi har så sjukt mycket bromsar och andra jobbigt insekter i stallet så hon klara sig inte att gå utan.
Igår hjälpte insekterna mig att motionerna min häst, så egentligen skulle vilat. När jag kom till stallet för att titta till henne innan jag skulle till jobbet. Sprang Ragge runt runt i hagen, detta för att slippa insekterna. Tog nästan 10 min innan jag fick tag på henne. Hon kom fram till mig med så fort hon saktade av landade en helt flock med bromsar på henne och hon satte av i full galopp igen.
Anledningen att jag skulle ha inne henne var för att slänga på henne Ericas flugtäcke och ge henne en dusch då hon var helt genomblöt efter att ha sprungit runt som en galning i jag vet inte hur många timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0