Påsk

Då var påsken nästan över. I lördags morse åkte jag till stallet för att rida och ta ut hästarna, sen bar de direkt av mot Lerberget. Jag och Andreas spenderade hela dagen ute i trädgården och fixade med ute möblerna som inte hade lämnat förrådet ännu. När alla möbler var inoljade och klara slängde jag mig på en solstol ett tag.

På kvällen skulle även Mikael och mormor komma på lite påskmiddag då jag ändå skulle ut till stallet och ta in hästarna fick jag åka och hämta dem i stan.

Söndagen spenderade jag nästan hela dagen på en solstol i trädgården, passade även på att ta en promenix nere vid havet och bada mina fötter lite. På eftermiddagen åke jag ut till familia för att se om jag kunde hitta en ny sommarjacka, men icke!

När jag kom till stallet på eftermiddagen såg jag att Erica hade hängt upp nya kedjor till boxdörrarna för att hålla haspen nere så att hästarna inte kan ta sig ut ur boxen. Hmm... Erica hade ringt mig på lördagskvällen runt 9 tiden, men då jag inte såg att hon hade ringt förrän efter 12 kändes de lite för sent att ringa tillbaka. Började misstänka att någon av hästarna kanske hade lyckta ta sig ut ur sin box och mycket riktigt. Efter ett tag kom Erica ner till stallet och berättade att Enia hade varit lös. Typsikt, precis den kvällen när Erica är borta och hennes svärmor som inte har någon större hästvana ska fodra hästarna.

Innan jag gick från stallet hade jag varit väldigt noga med att kolla så alla boxarna var stängde, stängt dörren in till fodret och dörren ut från stallet, så hon kunde som tar var inte ta sig någonstanns.



Min ljusstake fick nya gulaljus nu till påsk :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0