Kaos

Börjar bli lite trött på att saker inte fungerar som de ska. När jag kom till jobbet idag, säger Andrea att de inte går att ta emot betalningar i hotsoft. Suck! När första gästen kom för att checka ut, insåg jag att de inte heller fungerade! Då inget annat fungerade var de bara att starta om interfacen... vilket jag trodde skulle fungera, men icke!

menmen... inget att stressa upp sig för. Bara att ta fram penna och papper och göra allt för hand till Kerstin kommer och kan hjälpa mig att få igång det. En timme senare kom Kerstin och hon lyckades heller inte få igång de först, men helst plötsligt utan att verken hon eller jag gjorde något började de fungera! jippi!!

men man ska inte ropa hej! När väl Hotsoft hade börjat fungera, så började ju kreditkortsmaskinen att krångla i stället! Vi har haft problem med den länge, för någon vecka sen höll jag på nästan hela mitt arbetspass att försöka få igång dem med hjälpa av suporten. Fick springa över till Hälsan och hämta deras (som de aldrig varit något problem med) men de fungerade inte heller! När Kerstin ringde suporten, visade de sig att de var något tekniskt problem från bankens sida och gick inte ens att komma fram och få pratade med någon.

Efter att tag började iallafall kreditkortmaskinen att fungera. men vad tror ni hände då? Jo, samma problem som vi hade med Hotsoft på morgonen börjar igen! jippi, och denna gången fick vi inte rätt på de utan fick ringa till Hotsoft och starta om allting och fick stå helt utan datorer i ca 15 min.

I lördags när jag jobbade kunde inte Hotsoft så kontakt med kortskrivaren utan jag fick göra alla nyckel kort via Vision i ställlet. Viserligen vad de lät fixat, men de visste jag inte då.

Fick iallafall beröm av Gunilla att jag höll mig så lugn trots allt strul. Så länge de inte är något värre problem och dessutom inte något som påverkar gästerna något speciellt. Lite värre om man till exempel inte kan göra några nyckelkort och står med fullt av gäster som vill checka in. men att inte kunna checka ut gästerna från systemet eller kunna skriva ut något kvitto.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0