Bandagering

När jag kom cyklandes till stallet imorse ser jag att Laban står och slickar på Ragusas bakben... hmm, de där kan inte vara så bra. Gick in i stallet och mockade och när jag kom ut igen står han fortfarande och slickar på hennes ben. Sen när jag kommer fram till dem att hon har ett nytt sår på benet som inte se så trevligt ut och att han står och slickar på de kan ju verkligen inte hjälpa.

Så efter longeringen åkte de på ett bandage på benet så att såren skulle få vara ifre. Hade inte så mycket att bandagera med, men hade några kompresser som dränktes i sårrengöring för att liggga närmast såret, gaslinda för att hålla dem på plats. Sen bomull runt benet och flexlinda runt om. Inte världens snyggaste bandage, menmen... de ska nog gå.

Anti-criben var slut i stallet annars hade bandaget blivit dränkt i de också, så att Laban låter bli de. Hoppashoppas... att de ska fungera så där. Ragusas kära ben mår ju  egentligen inte bara av att han bandage på, men som de ser ut nu kan hon ju inte stå utan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0