Göteborg imorgon

I torsdag morse hade jag ställt mobilen på ringning kl 8 för att i lugn och ro äta frukost och sen bege mig till stallet innan jag skulle träffa mamma i stan för en lunch. Efter hade jag tänk åka ner till Lund, för ut till SOL för att köpa kompendiumet till danska kursen, receptionen stänger redan kl 3 (eller om de är 4) och min kurs börjar kl 5, så har inte varit där i tid för att köpa det. Efter tänkte jag hinna med att åka in om jobbet, sist jag jobbade "glömde" jag skriva upp mina timmar och de är snart den sista. Sen ta bussen tillbaka in till stan och gå på föreläsning.

Men de bli inte alltid som man tänkt sig... vaknade av mobilen kl 8 och såg att jag hade 4 missade samtal!! Mia som jobbar i stallet hade blivit sjuk, igen, och de undrade om jag kunde jobba. Så slängde på mig kläderna och lite ombyta ifall jag inte skulle hinna hem om och hoppade in i bilen. Johanna (en arbetskamrat) lovade mig att skriva upp mina timmar till mig vilket gjorde att jag till och med hann hem om och ta en dusch innan de var dags att åka ner till Lund. När jag väl kommer dit är självklart föreläsningen inställd!! typiskt!

Skönt att få jobba lite iallafall, trots att jobba i stallet kanske inte är de roligaste. Rätt skönt att gå där lite för sig själv, men när de är blöt, blåsigt och kallt är de inte så jätte skoj!

Jag lyckdes bli nersprungen av shettisarna, skulle leda ut de sista shettisaran till hagen. De går 5 st i samma hage och de är ju så små så man tar alla samtidigt. Kommer utan för dörren och börjar ge ner mot hagen när dörren blåser igen bakom oss och smäller till riktigt ordentligt... alla 5 shettisarna blir rädda och börjar springa var av en av dem springer rakt in i min rygg. Då de dessutom var halt hamnar jag rakt lång på marken och lyckas inte heller dämpa fallet med händerna! Smällde i lvänster året, armbågen och kind riktigt rejalt. Fick lite flashbacks från när jag flög av Ragusa för många år sedan och dämpade fallet med min huvud! Var ju självklart samma kind som jag smällde i också, men klarade mig från att få en blåtirra!

Idag har Ragusa fått byta hage, hon har haft samma hage i säker 3 år nu. Men när Pretty flyttade var jag tvungen att leta en ny hagkompis till henne, hon blir ju så ledsen annars, och Boy som hon gör med nu kommer inte så bra överens med en av hästarna som går i hagen bredvid. Fick en av hagarna längst bort, inte så skoj! men de är också en grushage som dessutom är större!

Imorgon åkte jag till Göteborg och göteborgs horseshow!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0