Snöstorm igen!

usch... vilket väder! Var ledig hela dagen igår och skulle ut till Lerberget på eftermiddagen/kvällen och åkte därför inte till stallet förrän på eftermiddagen. Vilket inte var en bra ide... solen sken och de var jätte fint väder fram tills dess att de var dags för mig att åka. Då vände de och de blev värsta snöstormen. Kunde knappt se något när man kollade ut genom fönstret! Fick åka upp till stallet iallafall och mocka, ridning kändes inte som någon ide... blåste och snöade för mycket! Dagar som dess som man önskar man hade ridhus.

När jag och Cecilia stod och mockade kom de in en tjej med ett packet och undrade om någon av hos kunde skriva under och ta emot det. Packetet var till Jan och hon tyckte de såg ut som de inte var någon hemma, så hon gick in i stallet i stället. Jag tog iallafall emot det och när jag var klar i stallet gick jag in till Jan och Eva för att se om någon av dem var hemma. Eva hade redan kommit hem från jobbet så de var lugnt, tydligen var de en svartlåda med massa kassakvitto eller något sånt. Lät viktigt iallafall. Kom där ifrån med min lön också... nice!!

Idag har jag inte gjort så mycket, var i stallet på förmiddagen, sen har jag tvättat bilen och städat den invändigt. Imorgon ska jag lämna in bilen på förbesiktning och sen ska jag direkt ner till stationen och ta tåget till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0