Ny dag och dags att ta nya tag.

De jobbiga med att jobba på helgen är att de går så lite tåg och bussar för att komma till jobbet. Fick åka extra tidigt imorgon och ta tåget först in till Helsingborg för att hoppa på ett tåg där mot Lund. Sen blev de nästan en halvtimmes vänta tid i Lund innan bussen gick.

Fick mig en överaskning när jag kom till jobbet... skulle tydligen vara helt själv att ta hand om lunchen!! men innan dess skulle jag först hjälpa frukostpersonalen, sen fixa fm fikat. Hade vara 20 personer till lunchen, så inga problem! eller de hade varit lungt om de inte varit 45 min sena, vilket gjorda att jag fick jätte stressigt med att hinna med allt. De var rätt skönt att gå runt själv och fixa!

När jag kom till stallet såg jag att ingen hade skrivit upp sig på fodringen ikväll eller imorgon bitti. Då jag ändå tänkte åka till stallet tidigt imorgon, skrev jag upp mig. Sen innan jag gick hem ringde jag in till Eva och Jan för att höra om de tänkte ta den. De var Eva som svarade och Jan var tydligen på väg ut. Eva sa också att de tänkte göra upp ett schema, då vissa fortfarande ligger efter med sina fodringar!! Tycker dock inte att de ska gå ut över alla för att 1 person inte kan ta sitt ansvar!! Vi ska ju fodra 10 gångar/år vilket innebär att alla inte behöver fodra i januari...menmen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0