God man

oh my god... vilken märklig dag på jobbet. Började med att de kommer in en kvinna som hade vattenläka i sin lägenhet och påstod att Ängelholmshem hade sagt till henne att åka till oss eller Klitterby och att de skulle betala de. Ok, de kan vi väl gå med på. Om de själva ringer mig, men inte att du står här och säger det. Hon åkte vidare till Klitterbyn istället, då hon inte gillade mitt alternativ.

Lite senare kom de in ett par som hade bokat ett rum, de hade ett värdebevis på en övernattning. Tänkte redan när jag stod och checkade in dem.. vad är detta för människor? De fick sina nycklar och började sen snacka om hemresan om jag kunde fixa biljetter. De hade bara kontaner och kunde inte boka själva... vad hade ni tänka att jag skulle göra, ta mitt eget kreditkort eller? nej tack!

De hade iallafall lyckats fixa de själva och kvinnan åkte in till Ängelholm för att hämta biljetterna. Under tiden hon var borta stod manen och pratade med mig. Lite svårt att ta sig därifrån när han stor och pratar av sig om alla sina problem.... cancer, dödsfall ect! Man kan ju inte precis säga synd om dig, men jag är inte intresserad av att hör på de. Utan fick snällt så kvar och lyssna.

Blev tillslut av med honom, men inte länge. Utan han kommer ner igen och frågar om vi kan skicka en räkning på maten om de äter i restaurangen. Vi hade tydligen bara 50 kr kvar att äta för! Självklart går vi inte med på att skicka räkning!

Någon timme senare kommer han tillbaka, då har de varit och ätit i restaurangen med kortet hade inte gått igenom. Trots att frun helt plötsligt hade kommit på att de hade 1500 kr på kontot. Ja säkert! Och restaurangen hade varit så snälla och flyttat över problemet och notan till mig!! Fick åter igen förklara för honom att vi kommer inte skicka en räkning utan vill ha betalning innan utcheckning. 

Lite senare kommer han tillbaka, då pratandes i telefon. Hans God man, med hennes hjälp kom vi fram till en lösning, kanske inte den bästa lösningen, men vi har iallafall får betalt. De är väl inte precis vem som helst som måste ha en god man

Allt pratandes med denna man och fixande med betalningen har tagit så långtid att jag inte hunnit göra något annat under kvällen.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0