Arg och irriterad!

uch.. verkligen ingen bra idag för mig idag. Och blir inte bättre av att grannen precis drog fram gitaren och började sjung nere från sin lägenhet, om man nu kan kalla de att sjunga! suck.

Då mitt sommarvikariat snart är över och jag inte har något jobb i höst, förutom att börja jobba i Lund igen. Tackade jag självklart ja när Gunila frågade om jag ville hoppa in extra i städet, jag också hoppa in receptionen när de behövs. Denna veckan hade jag bara 3 pass i receptionen och de hade lite personal i städet, så har därför jobbat i städet idag. Inte de roligaste arbete, men då jag vill fortsatta arbeta inom hotell och kanske någon gång i framtiden ha Gunilas position så är de bara bra att ha provat på att vara i städet också.

Har varit jätte trött hela dagen och haft huvudvärk, var väldigt frästande att slänga sig ner i en av de ny bäddade sängarna! menmen... dagen gick iallafall rätt smidigt.

När jag kom till stallet idag såg jag att min häst inte fått något Eftermiddagshö. Visste att Cecilia (som äger Ragusas hagkompis) precis hade åkt från stallet. Men tänkte att jag kollar med Monica om hon glömt lägga upp de, eller om Cecilia hade slängt ut de i hagen. Tydligen har Cecilia sagt till henne att hon inte behöver ge Ragusa och Laban eftermidagshö, utan att hon själv ger de i hagen till dem. UTAN ATT SÄGA NÅGOT TILL MIG!!!!! Idag när hästarna gått på gräs hade hon inte slängt ut något hö till dem, då de har gräset att tugga på och ändå inte get något hö till min häst i boxen!!

Ringde sjävklart till henne och skällde ut henne och försökte förklara för henne varför hon inte kunna göra så här och hur vi skulle göra i stället! De fungerar inte hon gör på detta sättet då inte alltid i stallet (ca 2 dagar i veckan ringer hon mig och be mig mocka då hon inte mår bra, vem ger då dem höet?)

Inte bara de att min häst tydligen inte alltid får någon eftermiddagshö så slänger hon bara ut 2 kg hö till dem i hagen. Var ligger logiken i detta, om min häst ska ha 2 kg eftermiddagshö hur kan man då slänga ut 2 kg till dem i hagen!!

Om inte detta var nog fick jag också reda på att våra hästar inte kom ut förrän strax innan kl 11 i helgen... vilket jag inte alls tycker är ok!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0