Händelsrik dag på jobbet

Uch... vilken dag! Var ska man börja, arbetsdagen började rätt lungt... jämfört med resten av dagen, telefonen ringer en heldel och ett par männskor som kommer och checkar in. Bland annat två tjejer med sina föräldrar, tjejerna skulle iväg på konsert på kvällen.... Tur för mig att de inte kommer få reda på i efterhand vilka som satt i lobbyn samtidigt som de checkade in :)

När våra kära VIP gäster väl checkat ut, riktigt trevliga killar. Satte helvetet igång. Hade två städ tjejer kvar som skulle städa deras rum så vi kunde använda om dem, så när de var utcheckade och klara hade vi helt plötsligt 7 rum till att sälja. De tog inte långtid innan de var slut.... trots att jag knappt hade tid att svara i telefonen! Strax efter kl 18 började alla barnfamiljer från Eskilscupen att komma och ljudnivån höjdes rejält på hotelet. Barn som springer runt fram och tillbaka.

De två sista rummet sålda jag till 2 familjer och var därför tvungen att springa upp med extrasängar också...när och hur ska man hinna detta? Mitt i allt kaos går brandlarmet! shit... ok, kvittera!! måste kvittera larmet inom 60 sek... öppnar skåpet och trycker på kvittera. Källaren? var i källaren? grupprum 1 & 2, och dags att springa... men de behöve jag inte, precis när jag kommit fram till var alarmet gått koller en av killarna från köket och han springern ner för att kolla åt mig! och som tur var ingen brand. men de var nog på håret att jag hann återställa alamet! tror man har 3 min på sig efter att man kvitterat alarmet innan de är försent!

Hann verken räkna kassan eller göra ive morgondagens ankomster innan de att nattpersonalen kom och de egenligen var dags för mig att gå hem. Så bara att sitta kvar och fixa klart de. Fick ju iallafall sitta i i hyftat lugn och ro, så var där i från strax efter kl 24.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0