Barista

Igår hade vi en grupp på ca 300 personer, förutom förmiddags- och eftermiddagsfika samt lunch ville du också ha fruktspet som skulle serveras inne i lokalen. De är inte lite tungt att så och hålla de där faten så länge.

Förutom ”vanligt” kaffe fick de också espresso och cappuccino jag fick nästen en chock när jag kom till jobbet kl 7 på morgonen och såg att jag skulle hjälpa till med espresson och cappucinon, vilket jag aldrig har gjort tidigt. Vi hade hyrt in två baristor som hade hand om varsin station och sen skulle jag och en kollega hjälpa till var varsin station. Då jag inte gjort de tidigare bestämde vi att jag skulle fixa kaffet och han skumma mjölken… fick en snabb undervisning om hur man gjorde innan alla började komma… inte så svårt egentligen men man blir lite trött i armen efter att av att trycka till kaffet… man måste ta i rättså rejält! Fick även prova på att skumma mjölk… och han gav sig inte förrän jag lyckats få den perfekt… 3 gången!! Serverade faktiskt två cappuccinos och sen en till mig själv!

Efter jobbet (bara en timme efter de jag egentligen skulle slutat) åkte jag ner till sjukhuset för att hämta pappa sen vidare till Andreas för att hämta upp honom. Sen fullfart mot Lerberget, via stallet för att ta in hästarna. Då jag ändå skulle lämna av pappa och Andreas passade jag på att stanna och äta middag hemma.

Idag har jag träningsvärk och ont i ryggen efter allt springande och bärande från i går. Vi har haft de rätt så lugnt idag, bara 75 gäster till lunch och eftermiddagsfika. Men då vi bara var 2 personer hade vi att göra hela dagen. Bara en första timmen vi inte hade något precis att göra, men efter de var de fullfart som gällde så jag hann inte äta något förutom en banan som jag tog i farten. Så jag blev lämnad själv den sista timmen och eftermiddagsfikan drog ut lite på tiden var jag även idag kvar en timme längre… menmen får ju betalt för det. Blev dock försenad hem, jag skulle ta in hästarna och de blir ju mörkt så tidigt nu och var inte i stället förrän kl 18.30. Som tur var hade Alex tagit in dem.

Nu ska jag slappa framför tv resten av kvällen!!


Kommentarer
Postat av: Cissy

Hej! Det är okej med mig.. Hoppas allt är bra med dig. Du verkar ha en del o göra på jobbet :P Hade tänkt dra ihop en sån helg här igen som vi hade förra året men känner inte riktigt att jag orkar det just nu. Känns som det var väldigt längesen vi träffades... Kramar

2009-10-25 @ 12:38:06
URL: http://flumflummedcisseliciss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0