Både intervjun och vaccineringen är avklarad smärtfritt

Precis kommit hem igen. Intervjun gick rätt så bra, man hinner inte vad så mycket på 5 minuter... så nu är de bara att hålla tummarna. De hade verkligen varit toppen om jag fick detta jobbet, visserligen bara 75 % men kan säkert jobba lite extra på Miatorp eller på Star för att få ihop de sista timmarna.

Efter intervju gick jag ner till citykliniken för att vaccinera mig. Behövde bara vänta ett par minuter innan de var min tur. Tjejen som skulle vaccinera mig var nog van vid att folk tycker de är jobbigt att få spruter, då jag är vänsterhänt tog de så klart sprutan i högerarm i stället och jag fick vända stolen åt de håller som spruterna låg, "kolla inte på dem, vet att de kan se lite läskiga ut" efter som hon fortsatte och dalta med en, "känns allt ok? nu kommer de sticka till lite" så kände jag att jag var tvungen at stoppa henne... alltså jag är blodgivare, så jag är rättså van.... men då är detta ingeting för dig! Precis!

Ångrar lite nu att jag inte bad henne sticka i vänster arm än då, då jag har ännu mer ont i vänsteraxel nu än vad jag hade imorse när jag vaknade. Känder visserliget inget i högerarm från spruten, men om de börjar göra ont hade de kanske varit bättre att bara ha ont i ena armen än att inte kunna röra någon av armarna! Har iallafall hittat ett läga nu som man kan sitta utan att de gör jätte ont.. hoppas verkligen att de gått över tills imorgon, kan lite inte jobba utan att kunna lyfta vänsterarmen, framför allt då jag jobbar på kvällen och de är bankett och förmodligen fatservering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0