Krångel

Då var valborgshelgen nästan över.. har jobbar både fre, lör och söndag morgon, jippi! Men är jätte glad att jag inte har behövt jobba på kvällen. I fredags när jag jobbade insåg jag att kreditkortmaskinen inte fungerade, den kände inte av att man satte i ett kort med chip och då man måste använda chipet på alla chipkort (maskinen tillåter inte att man drar det i stället) var det bara att knappa i kortet manuellt i stället.. jippi! På lördag kom en und och betalde som itne hade chip på kortet, och då fungerar ju självklart inte det heller.. tekniskt fel. Så blir till att köra det manuellt igen. Då det är långhelg, kan vi inte få de fixat förrän på måndag tidigast, vet inte när de insåg att det var något fel, men de hade ju inte fungerat på torsdag eftermiddag heller, visserligen lite sent att göra något åt saken så också.


Trots att jag har jobbat på morgonen, då det inte är så många som betalar, har jag nog fått knappa en ca 10 kort manuellt, inte vad man vill hålla på med när man samtidigt har en 30 gäster som man ska fixa frukost till. men nu har i alla fall alla betalt.


Nu ska jag fixa klart så jag så jag kommer iväg här ifrån i tid idag. Ska till Ragusa en snabbrund och sen hem och kasta mig i duschen innan jag ska hämta upp mormor, Gretchen och sen Mikael och Hedvig. Gretchen fyllde ju år 1 Maj och har som vanligt bjudit med oss alla ut, i år blir det hamnkrogen (eller vad den nu heter) i Viken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0