Carib Kréol

Det var ett tag sedan jag skrev sist. I fredags åkte jag ner till Malmö för att fria Hanna. Smart som man är kollade jag fel på tågen, tåget som jag tänkte ta till Malmö stannade i Ramlösa där jag tänkte ta tåget ifrån. Jag skulle träffa Johanna på vägen till restaurangen och köpa present till Hanna. Möte upp henne på hansa gallerian och gick inom Body shop och köpte en parfym till Hanna. Efter det var det bara ett sätta av i rask takt mot Möllan. Vi hade bokat bord redan kl 17 och då de var fredag och de hade mycket bokat fick vi inte vara mer än 10 min sen, ca 17.08 var vi där.


Helt ok mat, kanske inte den bästa servicen. Tror de gick nästan 45 min från de vi ätit klart tills vi kunde få någon av servitriserna att ta våra tomma taltikar och få menyerna så vi kunde beställa efterrätt.


Efter middagen gick vi ner till Carib Kréol som dock var helt fullt så fick gick tillbaka upp till Möllan och satte oss på en pub där så länge för att ta en drink innan vi gick tillbaka till Carib Kréol, som ska ha världens godaste Mojitos. Vilket jag måste hålla med om, jag har bara varit där en gång tidigare för jätte länge sedan. Faktiskt där jag första gången provade en Mojito! Dessutom har de massa andra goda drinkar. Jag och Johanna lyckades "distrahera" en av bartendrarna så råkade blanda fel, dock blev drinken helt ok MangoMojito.



I Måndags kom veterinären och gjorde en Biopsi på Ragusas utslag på hennes bakben, så ny är det bara att vänta på att få tillbaka svaren. De skulle ta runt en vecka. Sen kollade hon på hennes utslag på ryggen som inte vara så mycket att göra åt. Om vi kommer behandla bakbenen med cortison denna gången igen, så kommer de förmodligen ta de andra utslagen också. Men än så länge är det bara att vänta dels på resultatet på biopsi och sen på att knutorna ska försvinna så jag kan lägga på sadeln igen. Idag blir de Barbacka igen i alla fall!


Vi har fått börja använda gräshagarna nu, så igår släppte jag ut Ragusa där i ca en kvart. Förra året reagerade hon lite på gräset så i år ska vi ta det riktigt försiktigt.


Nu ska jag väg och träffa mamma för att äta lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0