ledig lördag

I fredags klippte vi ihop teoridelarna och skickade in arbetet till handledare... vi har redan uppe i 25 sidor ink. Allt (framsida, innehållsförteckning ect.) första utkastet av inledningen, metoden och teorin är klar! Skönts jätte skönt... nästa vecka ska vi ge oss in i det empiriska materialet, jippi!!!


Igår var jag ledig och hade bestämt mig för att ta det lugnt och slappa. Skulle bara skriva rent mina anteckningar från den senaste intervjun. Trots att jag var ledig var det till att gå upp tidigt, tidigare än jag normalt sätt går upp på helgen. Skulle morgonfodra hästarna, få passa på att ta min 5 morgonfodringar de helgmornarna jag inte jobbar. Måste upp så sjuk tidigt om jag ska hinna fodra och så innan jobbet annars. Var hemma igen strax efter kl 9 och slängde mig i soffan. Efter lunchen och hoppningen cyklade jag och J för att simma.


Riktigt härligt att simma. Planen vara att plugga när vi kom tillbaka hem, men så blev det icke. På väg in till omklädningsrummet efter att vi hade simmat började allt att snurra, det började svartna framför ögonen och jag blev jätte illamående. Lyckade till slut i alla fall byta om så vi kunde bege oss hemåt, kännes genast lite bättre när jag kom ut i den friska luften. Innan vi åkte hem gick vi inom tasty house. Jo skulle plugga hela kvällen då hon har tenta i börja på nästa vecka och jag kunde att jag behövde få i mig lite socker.


Väl hemma igen slängde jag min på soffan igen och låg där helt utslagen tills det var dags att fixa middag. Så de blev inget pluggande igår... menmen, inte hela världen. Får ta det idag istället.


Nu sitter jag på jobbet. Har nyss stått och försökt förklara för en tysk att jag har inga frimärken som gäller till tyskland, bara inrikes frimärken. Han pratade ingen engelska och jag ingen tyska. Han gav upp till slut och sa, jaja... du förstår mig ändå inte. Nej, fel.. du förstår inte mig. Jag förstår tyska rätt så bra, men jag kan inte prata det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0