Inbrott

Johanna åkte hem till Örebro igår och kommer inte tillbaka förrän nästa måndag, så jag har en hel vecka för mig själv. Weee!


Igår förmiddags hade jag Tetris på besök, så vi gick på en långpromenad till Ramlösa parken. Vid lunch kom Therese och hämtade honom igen och jag åkte till stallet och sen till tandläkaren. Efter tandläkare besöket åkte jag hem till Lerberget.


Idag har jag varit ledig på förmiddagen, så tog lite sovmorgon, så skönt att få sova ut lite. Så stället jobbar jag på eftermiddagen idag, de är inte så många som ska checka in idag så det lär nog bli en lugn kväll. Det är ju Valborg nästa helg, så inte så många som tar semester denna helgen kan jag tänka mig, trots att det är toppen väder.


I onsdags eller torsdags natt hade vi inbrott på jobbet, det fick dock inte med sig något. Då vi sen ett par månader tillbaka har kamrer uppsatta på ett par stället i huset kan vi hur det har gått till.


De hade inte lyckats få upp dörren in till kontoret utan hade fått ta sig in genom köket i stället. Sen vet jag inte om de försökt ta sig in till kontoret genom dörren som är mellan köket och kontoret. Ser inte direkt ut som det, man kan inte så några märken eller så på dörren. Den andra dörren in till köket är däremot jätte fin. Där är ju larmet både i köket och i kontoret så de kanske kände att de inte hade tid att bryta sig igenom den andra dörren också. Det verkade nästan som de var ute efter pengar då det inte hade tagit något annat, visserligen är datorn i receptionen inte så nya och fin så kan inte är något som är värt att ta. Och de kunde väl själva räkna ut att pengarna och kommer ligga framme åt utan i ett kassaskåp. Och innan de hunnit bryta upp först dörren och sen kassaskåpet så skulle Securitas redan varit där. Sen hade vi ju inga pengar på kontoret utan förutom växelkassan på att par hundra. Så förutom att de brutit på två dörrar och rotat igenom ett par skåp så var inget borta eller förstört

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0