Hoppning

Precis kommit hem ifrån stallet, är helt slut i hela kroppen. Vi har hinder stående på stora ridbanan varannan vecka, och idag skulle de tas bort så jag tänkte passa på att hoppa lite när det ändå stod där. Hoppade över en lite kombination och en stutts på böjtspår. Ragge gick jätte fint fram tills dess att jag skulle byta varv och ta de i hennes "jobbiga" varv. Suck... hon försöka med allt för att komma undan... galoppera på stället, sakta av till trav när hon skulle galoppera, skänkelvikning istället för att galoppera eller ta sats och springa i 120 rakt mot hindret. Suck...inte så lät att hoppa henne när du henna sekunden måste driva fram henne för att hon inte ska stanna helt och sen näste sekund ta tag i henne så hon itne springer rakt in i hindret. Hon har inte insett än att hon inte kan hoppas när hon springer på som en dåre rakt mot hindret. Jag fick iallafall som jag vill till slut!

Hon jag kom tillbaka in i stallet träffade jag Emma som berättade att hon hade varit och kollat på VM i körning i Åstorp i går. VM? men de har ju redan varit, eller iallfall i enbet och fyrspann. Tydligen var där både enbet, par och fyrspann där och körde. jaja, det kanske var EM kom hon fram till sen. Körde inte Em varannat år, det året som VM inte går? men de kanske bara jag som fått för mig det.. Emma började yra något om att de har ju inte kunnat haft det för att en tjej blev sparkad blablabla.... hmm.. vad har de med saken att göra? De kör väl inte ett extra EM för det???? jaja... sa inte det sista till henne ut släppte det där. Nu när jag kom hem kollade jag vad det hade varit för tävling, Nordic baltic Championship, men enber och par (ponny och häst) Samma sak som VM/EM eller?

God vad härligt det skulle vara att ta ett varmt och långt bad. Skulle men kropp behöva. menmen, har man inget badkar så blir det lite svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0