Förebilder

I helgen läste jag "Lära kvinnor leda kvinnor" en debat bok av Barbro D-H. Rättså intressant bok, man kanske inte ska ta till sig av allt som står där men ändå. Uppgiften var att hitta ståndpunkter som vi antingen inte alltså hör med om eller som vi hör med om som vi sedan diskuterade på ett seminarium i tisdags. 

I boken skriver Barbro att kvinnor inte har någor kvinnliga förebilder... klart vi har tänkte jag. min förebild är... ???? Kunde verkligen inte komma på någon. Lite längre från i boken stod det av vi letare efter förebilder som är precis som oss själv, efter att ha läst detta kom jag på ett helt gäng med personer som jag kunde se som min förebild. Klart att de inte kan vara precis som en själv, de är ju inte ens möjligt!!! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0