heldag i stallet

Idag har jag tagit helt ledigt från allt pluggande, än så länge i alla fall. Sitter på jobbet nu och har med mig sammanfattningarna som jag ska plugga på inför tentan. Vilket jag också borde göra, så vi får väl se om de blir något pluggande. 

Gick upp vid 9 idag, skönt med lite sovmorgon lär ju bli den sista på ett bra tag framöver. Käkade frukost och fixade lite där hemma innan jag cyklade iväg till stallet. Shit vilken träningsvärk jag har efter igår och idag, jätte jobbigt att cykla i uppförsbacke, motvind och snö. Sen hjälper de ju inte att jag knappt har någon luft i mitt backdäck.


I stallet träffade jag Evelina, en tjej som kanske ska börja hjälpa mig med Ragusa. Var lite tveksam till henne efter att ha pratat med henne i telefon. Men nu efter att ha träffat henne känns de bättre. Hon jobbar på pågatågen, så jobbar lite konstiga tider så jag ju hända att hon jobbade eller något sånt när jag ringde. Hon verkade lugn och sansad så tror att hon och Ragusa kan komma bra överens.


Efter att Evelina hade går iväg till bussen började jag att fixa och städa i stallet. Fick lite saker tvättat, inte den bästa tiden att tvätta saker då de inte torkar när de är fruset. Menmen... de får hänga uppe på loftet ett tag. Sen putsade jag båda mina träns och sadeln samt mina ridskor. Måste varit evigheter sedan tränsen fick en omgång. Sista jag gjorde satt jag ute på gräsmattan i solen.. de var länge sedan de var väder till det.


När jag höll på att putsa kom johanna i med värdens sötaste lila ponny! De hade precis varit iväg och köpt den, eller lånat hen den så länge för att se om den passar in i ridskoleverksamheten. Då knattestallet är helt fullt så fick den flytta in i pärlans gamla box bredvid Ragusa. När jag sedan tog in Ragusa från hagen brydde sig verken Ragusa eller ponnyn om varande. Ponnyn regerade knappt på att den fick en häst bredvid sig och Ragusa dök rakt ner i krubban för att äta sin mat. Ett ca 1 minut kollade hon upp och såg ponnyn... jaha, en ny granne. Ok. Och sen fortsatte hon att äta!


Imorgon ska jag till farmor och farfar för att fira farmors födelsedag. Vi får väl se om hon kommer ihåg denna gången att de är hennes vi ska fira. Jag ska nog hoppa över kaffet på jobbet imorgon bitti, lär ju få se de räcker av farmor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0