Tränat

Nyss kommit hem från stallet, har tränat för Karin. Så nu är jag helt slut och de blev Ragusa också. Men de gick jätte bra, eller i alla fall efter ett tag.


Karin har också lovat att hjälpa mig att klippa Ragusa någon dag. De kan verkligen behövas. Hon blir ju svettig för nästan vad som helst. Tror att vi gör en halv klippning, de är ju egentligen bara de håret som behöver bli av mig. Tycker att fuxar ibland kan få jätte ful färg av att bli klippa. Menmen... hon kan inte går runt så här längre.


Köpte ett nytt vintertäcke till henne för ett tag sedan, ett Shire täcke med helhals. De är på gränsen till att de är förstort till henne, eller inte täcket i sig utan halsen är på gränsen till att vara lite för lång. Hon är ju inte värdens längst hals precis. Så hon lär ju i alla fall inte frysa. De är jätte många andra i stallet som ha samma täcke, men bara Ragusa och Isadora som har ett lila täcke, resten har röda. Inte lika snyggt...lol. 


De är inte lite stor skillnad mellan hur tjocka täcken de olika hästarna har på sig, Pretty går med ett vanligt helt ofordat regntäcke. Hon är visserligen inte klippt, medan rätt så många andra hästar går med 400 g täcken med helhals... skulle inte förvåna mig om ett par av den några av hästarna har ett täcke till på mig under.  Ragusa har fått kvar i sitt 280 g täcke, som hon fick på mig nu när de blev lite kallare. Får se om jag byter tillbaka till något lite tunnare om vädret förstätter så här.


Nu ska jag hoppa in i duschen sen försätta plugga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0