tenta, stallet och väla

Satt och pluggade fram till kl 1-2 i går kväll (natt) sov fram till klockan 6 då de var dags att gå upp och gå igenom de sista en gång till. Strax efter kl 8 åkte jag iväg mot skolan, ville vara där i god tid då min nyckelbricka inte fungerar så att jag kommer in på skolan på helgerna. Tentan gick bättre än förväntade var bara en fråga som jag verkligen inte kunde svara på. Då våra kära lärare hade lyckas strula till det med sista frågan fick vi stryka hela koncernredovisningen. Vilket jag sätt och pluggade på större delen av dagen, då de var en given fråga på tentan.  Men nu är de bara att hålla tummarna och vänta på resultatet.


Då jag var klar med tentan rätt så tidigt, koncernredovisning som vi släpp göra tar ju rätt så långtid att göra så svarade ju in den tiden. Åkte till systembolaget för att köpa en flaska in, tänkte att jag hade förtjänat ett glas vin eller två i kväll. Åkte hem en snabb vända och sedan i stallet där jag träffade Evelina. Så från och med nu har jag en medryttare. Ska bli skönt att slippa åka till stallet varje dag. Efter stallet åkte jag för att hämta upp Emma och sedan ut till Väla.


Blev lite julpyssel samt en låda till stallet. Tänkte jag skulle försöka få ordning på mina saker. Köpte även en flaska glögg på Ikea, skulle även ha köpt klädgajar. Med de hade inte den sorten jag brukar ha. Bra att Johanna frågade mig häromdagen om jag hade tillräckligt med klädgajar eller om hon skulle ta med det. Hade redan då tänkt köpa ny... Sorry darling. Menade ju att jag hade så att de räckte till oss båda två, alla mina kläder behöver ju inte hänga i garderoben.


Nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar, blev ungstekta klyftpotatis, kålrot, morötter och lök samt pepparbiff till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0