poliskontroll

De här börjar bli löjligt... blev viserligen inte stannad av polisen idag med de var ju bara tur, eller ja vad man nu ska kalla det. Hade ju inte precis spelat någon roll om de hade stannat mig  eller inte. men börjar bli lite små drygt.

Precis innan jag skulle åka från stallet idag hörde jag Emma prata i telefon med sin man (eller jag annat att de var han hon pratade med). Hörde iallafall att hon sa till honom att de hade poliskontroll vid brunnen. Som vanligt med andra ord... tänkte faktiskt när jag kommer upp för backen på väg till stallet att då slipper man blåsa idag också. De brukar stå där rätt så ofta. Åkte inte den vägen hem utan tog en annan väg, dels för att jag inte orkade att stå och vänta på att kunna korsa över körbanan.

Lite senare skulle jag tillbaka till stallet för att byta täcke på Ragusa och köra förbi affären och köpa mat. Då stod de i stället på miatorsgatan, gatan man måste köra in på för att komma till min gata. Lite konstigt ställe att stå på, jätte small gata där de inte går att mötas, då där alltid står fullt av bilar på båda sidorna av vägen. Vilket då också gjorde idag. När jag var på väg förbi där fanns de liksom inte plats att stanna en bil till. Så jag behövde inte stanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0