Jag ser de snöar....

mitt under vårt seminarium började de helt plötsligt att snöa och de var inte lite heller. Jätte mysigt men samtidigt, panik!! hade ju kört till skolan då jag tänkte jag skulle åka direkt till stallet efter föreläsningen. men förlorar så mycket till på att åka hem om emellan. men som tur var slutade vi tidigare än planerat. 

Jag har mina vinterdäck på dächab, så igår ringde jag dem och bokade tid tills på tisdag. Har ju haft så mycket denna veckan så har inte haft tid och veckan innan dess var de ju hur värmt som helst så då tänkte man ju inte på att kan kanske skulle byta däck.

Efter föreläsningen gick jag upp på söder för att köpa halstabbleter och huvudvärkstableter på apoteke, låter som om någon håller på att bli sjuk. Vilket jag inte skulle gjort, för väl framme vid bilen öppnar sig himmlen igen. Vägen fyldes med ett tunnlager av snö på bara några sekunder. Hade redan bestämt mig för att de iallafall inte blev till att åka direkt till stallet från skolan. Men hem måste jag ju, klart att jag kan gå men vill inte lämna bilen. Så istället blev det till att krypa fram i knappt 30 km i timmen hela vägen hem. De jag bara raka vägen och inte precis så långt. 

Och de gick hur bra som helst, de är ju itne precis som om man för sladd på bilen hur som helst.

Nu ska jag ta en varmt kopp te och sen cykla till stallet!! jippi, de blåser ju inte så mycket iallafall!!  


Kommentarer
Postat av: Cissy

Vi satte på vinterdäcken för tre veckor sen, och då kom ju också första snön här.. dessutom mycket mer än idag. Men vackert är det i alla fall :) Får hoppas det inte kommer mer inatt bara, för klockan 5 imorgon bitti ska vi bege oss mot Ullared hehe. Ha en bra helg! kram

2008-11-21 @ 21:38:17
URL: http://flumflummedcisseliciss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0