Hotcalc och workshop

Väckaklockan ringde strax innan kl 6 imorse. men jag orkade verkligen inte gå upp. Så lå kvar ca en timme till innan jag lyckade dra mig ur sängen. Åkte till stallet, då jag sov en timme längre än planerat fick Ragusa bara springa ett par varv på ridbanan.

Nu var äntligen workshop uppgiften klar och inlämand. Så nu kan jag koncentrera mig 100 % på tentan istället. Fick dessutom reda på att vi inte hade någon föreläsning imorgon. Enligt schemat skulle vi ha kl. 10-15, så nu har jag hela dagen imorgon att plugga. Ska träna för Karin med Ragge imorgon. Var evigheter sedan jag/vi tränade, ska bli jätte skoj!

Idag började den andra delen av kursen, Hotcalc eller företagsspel. Hade väntat mig att vi skulle ha de på engelska, men icke! Kan viserligen vara skönt, för de kommer bli tufft. Enligt schemat skulle vi ha föreläsningar nästan varje dag, kl. 10-15. men tydligen var tanken att vi skulle jobba hemifrån vid de flesta tillfällena. Dock kommer vi ha inlämningsuppgifter nästan varje dag.

Idag var nog första gången jag verkligen känner att de ska bli riktigt skoj att göra en uppgift! vill sätta igång med det redan nu. Företagsspelet avslutas med en tenta, vilket vi får göra hemifrån. hmmm... de litar verkligen på oss.

Nu ska jag fixa något att äta, sen börja plugga till tentan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0