Fotbad

Var på citycross igår och kollade om de hade något vintertäcke till Ragge men hittade inget som verkade bara. Fick däremot med mig ett fleece-ländtäcke för 99kr. Helt överkomligt. Funderar på om man kan köpa reflexband och så på det, man kan aldrig ha för mycket reflexer på sig.


Fick också med mig en balja till fotbad och badsalt. Så igår kväll blev de ett mycket behövligt fotbad... mina hälar har blivit så himla spruckna och torra. På vägen tillbaka in till stan tänkte jag att jag skulle stan på Väla och systembolaget, köpa en flaska in till kvällen samt till nästa helg. Men på vägen ditt slog det mig att de är ju helgdag. Så de får bli någon annan gång.  


Åkte i alla fall till Hööks, där jag träffade på en kurskamrat som tydligen jobbade där. Vi började prata om tenta och tydligen hade de varit något fel på kassaflödesanalysuppgiften. Jag satt en halvtimme extra med den uppgiften för att försöka hitta var jag hade gjort fel!!! Gav till sist upp och bestämde mig för att de var något fel på uppgiften och så rätt jag hade. Men vid det laget var jag så irriterad på mig själv att jag inte hade klarat av den enda uppgiften som jag var helt säker på att jag skulle klara så hade redan ställt i mig på att de skulle gå åt skogen med koncernredovisningen. Om jag inte kan klara de jag har lätt för varför ska jag kunna klara de som jag inte har lätt för. Men nu vet jag i alla fall att jag kommer få fullpott på en uppgift. Men tror inte de kommer räcka.


Köpte ett vintertäcke på Hööks, dock en storlekt för litet förmodligen. Det fanns inte i rätt storlekt men tänkte att de är värt att prova. Men får ju lämna tillbaka de om de inte passar. Köpte även ett täckesspänne, Ragge har lyckats sönder de ena spännet på sitt täcke. Så ska ta hem de och laga de någon dag. Betalar hellre 15 kr för ett nytt spänne än köper ett nytt täcke. De har jag inte råd med.


Idag ska jag och mamma till ridhuset och kolla på dressyrtävlingarna, Kur. Jag och Kicki var där i fredags och kollade, tror de var kval inför dagens SM för unga ryttare vi kollade på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0