Första frosten

Nu är det verkligen vinter... när jag kom ut till bilen i morse fick jag börja med att skrapa rutorna. Har ju inte vinterdäck på bilen heller.. har nog aldrig kört så försiktigt. Förutom förra vintern när då var svart is. Regnade samtidigt som de var ett par minusgraden, så de la sig ett tjockt istäcke över hela vägen. Var i stallet när de började regna så var ju tvungen att ta mig hem. Gick jätte bra tills jag nästan var hemma... om de var halt på asfalten så var det inget emot gatstenen!!!


Jag hoppas verkligen de blir lite varmare innan jag ska sluta jobba, börjar ju inte precis köra till jobbet men ska direkt till stallet och lunchfodra. Sen ska jag åka ut till Hyllinge tänkte jag och se om jag hittar något vintertäckte till Ragge och sedan tillbaka till stallet.


Nu är det i alla fall bestämt nyår i Boden i Manges stuga... ska bli jätte mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0