Inte igen!!

Tanken var att jag idag skulle sätta igång Ragusa på allvar, efter jul, nyår och nu allt blåsande så har de blivit lite så där med ridandet och motionen för hennes del. Hade mockat och fixat allt och gick sedan ut i hagen för att hämta in henne... nedre tråden till hagen var helt lös. ok, vem är er två har haft i sönde hagen!! ser att Ragusa var blodig på bakbenet, så hon fick självklart ta skulden.
jaja, ser ju inte ut att varas några stora sår precis, så jag tog in henne och började göra ive henne. Hade redan plockat fram allt jag behövde för att longera henne. men när jag kollade närmare på hennes bakben kunde jag inte ens hitta några sår.. hon brukar vara duktig på att få sår som inte är större än ett nålstick, så tänkte inte mer på den och gick över till andra sidan för att borsta henne och såg då att hennes framben såg likadan ut... märkligt!! borstade klart henne och tog hovkratsen. lyfte upp höger framben och såg att hon dels hade böjt till skon och sen skurit upp ena ballen. Så imorgon bitti måste jag dels ringa veterinären och även hovslagaren. själv klart blev de ingen longering.. istället fick jag en runda tillsammans med Lena och Anders. och longerade henne sen ett par bar på ridbanan.. bara för att kolla så hon inte var halt. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0